Noticia Nuevos objetivos SIGMA

Administrador

Administrador
Miembro del equipo
Registrado
17 Abr 2018
Mensajes
4.921
Puntos
113
Ubicación
Menorca
Hola chicos!

He recibido este comunicado por mail:


35+45+1424.jpg
SIGMA Corporation se complace en anunciar el lanzamiento de tres objetivos de la nueva serie DG DN especialmente desarrollados para cámaras sin espejo de cuadro completo con monturas L-Mount y Sony E. Se tratan concretamente del 35mm F1.2 DG DN Art, del 45mm F2.8 DG DN Contemporary y del 14-24mm F2.8 DG DN Art.

Las nuevas ópticas intercambiables SIGMA cuentan con especificaciones y rendimiento sin precedentes, mediante diseños que aprovechan la pequeña distancia entre la montura del objetivo y el sensor en las cámaras sin espejo, a la vez que conservan la filosofía que tan excelentes resultados ha dado en las series "Contemporary", "Art" y "Sports".


SIGMA 35mm F1.2 DG DN Art

PPhoto_35_1.2_dg_dn_a019_horizontal_SEmt.jpg

La primera óptica prime de SIGMA con una apertura máxima de F1.2 y también la primera con estas características para cámaras full frame Sony con montura E y montura L-Mount.*

Este objetivo permite crear obras de arte con una resolución asombrosa y efecto bokeh en retratos con poca profundidad de campo. Además, al utilizar la función de corrección óptica de la cámara, las aberraciones se corrigen completamente en la mayoría de los casos, incluso en los que son difíciles de corregir en post-producción.

El aro de aperturas también se ha diseñado con una función de desenclavamiento para eliminar los clics, lo que permite su uso sin complicaciones, haciéndolo especialmente útil durante la grabación de vídeo.

La línea Art en la era de las cámaras sin espejo persigue el mismo rendimiento y excelencia que en las cámaras réflex. Tres elementos de vidrio SLD y tres lentes asféricas, incluyendo una lente asférica doble, están dispuestas de manera óptima en una construcción óptica de 17 elementos en 12 grupos.

DISPONIBILIDAD: Julio 2019

PVPR: 1.599 €

*El primer objetivo con apertura máxima F1.2 con AF (enfoque automático)


SIGMA 45mm F2.8 DG DN Contemporary

PPhoto_45_2.8_dg_dn_c019_horizontal_Emt.jpg
Diseñado para ser utilizado con cámaras sin espejo full frame relativamente pequeñas, este objetivo estándar ofrece una fácil operación al equilibrar su tamaño sencillo de transportar y su alto rendimiento óptico, incorporando así el concepto de la línea Contemporary de "perseguir un equilibrio óptimo".

Con el SIGMA 45mm F2.8 DG DN Contemporary, el bokeh es especialmente destacado. La aberración esférica se ha controlado para asegurar que no sólo el bokeh de la parte delantera y trasera del sujeto, sino también el bokeh trasero cerca del área en foco creen un gradiente a un desenfoque suave.

Este objetivo proporciona un AF de alta velocidad y precisión habilitado por un motor electromecánico que permite AF con detección de cara/ojo y AF en vídeo.

DISPONIBILIDAD: Julio 2019

PVPR: 599 €



SIGMA 14-24mm F2.8 DG DN Art

PPhoto_14_24_2.8_dgdn_a019_horizontal_Emt.jpg


El objetivo 14-24mm F2.8 DG DN Art se ha diseñado como una óptica zoom gran angular de gran apertura, optimizando las especificaciones estándar para cámaras sin espejo full frame.

El renderizado uniforme y la resolución excepcional hasta el extremo del encuadre lo convierten en el "objetivo definitivo para la astrofotografía". Al aprovechar las características de la distancia focal de brida corta, está óptica zoom de nueva generación combina un cuerpo compacto y una calidad de imagen de alta resolución sin precedentes.

Un vidrio FLD y cinco elementos de vidrio SLD están específicamente dispuestos para suprimir la aberración cromática en los extremos del encuadre. Tres lentes asféricas, incluyendo una lente asférica de gran diámetro en la superficie, se utilizan para minimizar eficazmente los destellos, el coma, etc., logrando así una resolución alucinante.

DISPONIBILIDAD: Agosto 2019

PVPR: 1.599 €


Con la nueva llegada de las ópticas específicas para mirrorless full frame las denominaciones de los objetivos SIGMA quedan de la siguiente manera:

RÉFLEX
DG - Sensor Full Frame. Monturas: Sigma, Canon, Nikon, Pentax, Sony A y Sony E
DC - Sensor APS-C. Monturas: Sigma, Canon, Nikon, Pentax y sony A

MIRRORLESS
¡NUEVA DENOMINACIÓN! DG DN - Sensor Full Frame. Monturas: Sony E y Montura L (Sigma, Leica y Panasonic).
DC DN - Sensores APS-C y Micro 4/3. Monturas: Sony E, Olympus y Panasonic.
DN - Sensores APS-C y Micro 4/3. Monturas: Sony E, Olympus y Panasonic.
 
Hablaré también con @Daniel Ruano de Foto Ruano Pro, a ver cuándo va a recibirlos para hacer una review (y de paso a ver si nos puede hacer algo de precio jeje)
 
Es curioso que no los saquen para Canon R y Nikon Z, un indicio de la descomunal cuota de mercado que deben de tener las A7x en relación a las R/Z
 
Está por ver que ese 14-24 rinda igual de bien en una Panasonic S que en una Sony A7x, sobre todo en las esquinas

El grosor del cristal frente al sensor y la disposición de las microlentes no es igual en ambos sistemas y eso afecta a la curvatura de campo como ya hemos comprobado mil veces adaptando manuales

Si en la versión FE lo han corregido opticamente (como hace por ejemplo 7artisans con el 28mm f1.4, con una versión optimizada para FE pese a ser montura Leica M), perfecto, pero si simplemente le cambian la montura dudo mucho que rinda igual en ambos sistemas :rolleyes:
 
Correctísimo @toshiro
Abrá que esperar a ver quién hace las pruebas y que resultados arrojan.
 
Y han sacado una cámara Full Frame de sorpresa también. Super pequeña y sin visor, pero se le puede añadir uno en la zapata del flash.

Captura de pantalla 2019-07-11 a las 14.34.00.png
PPhoto_fp_back.jpgPPhoto_fp_bottom.jpgPPhoto_fp_leftside.jpgPPhoto_fp_rightside.jpgPPhoto_fp_top_cine.jpgPPhoto_fp_top_still.jpg
 
Y aquí los accesorios....

Lo he recibido todo por mail desde prensa de Sigma...
BASE PLATE BPL-11_re.jpgCABLE RELEASE CR-41_re.jpgHAND GRIP HG-11_1_re.jpgHAND GRIP HG-11_2_re.jpgHAND GRIP HG-11_re.jpgHOT SHOE UNIT HU-11_re.jpgLARGE HAND GRIP HG-21_1_re.jpgLARGE HAND GRIP HG-21_2_re.jpgLARGE HAND GRIP HG-21_3_re.jpgLCD VIEW FINDER LVF-11_noBPL.jpgLCD VIEW FINDER LVF-11_re.jpgLmt_cameracap_re.jpgLmt_lenscap_re.jpg
 
Y aquí la descripción

SIGMA announces the “SIGMA fp”,
the world's smallest and lightest mirrorless digital camera* with a full-frame image sensor
SIGMA Corporation is pleased to announce the launch of “SIGMA fp,” the world's smallest and lightest full-frame mirrorless digital camera*. The SIGMA fp incorporates a 35mm full-frame Bayer sensor with 24.6 effective megapixels in a compact body, and boasts great versatility and scalability that allows mixing-and-matching of a variety of interchangeable lenses and accessories. It is a camera that is casual enough to take anywhere, anytime, and high-spec enough for serious still and cine shooting in the highest image quality, all in a robust and classy body.
Regardless of the differences in shooting scenes and styles or genre boundaries between stills and videos, this new camera is set to expand the freedom and possibilities in image shooting and art creation further than ever before. A “pocketable full-frame” camera: SIGMA fp, is now available.
*As of July, 2019.

SIGMA's take on an entirely new system camera.
The world's smallest and lightest “pocketable full-frame” camera is here.
The environment that surrounds shooting and art creation is undergoing radical changes. In this day and age when one user may have both a high-performance interchangeable lens camera and a smartphone camera, using them flexibly according to specific purposes and settings, SIGMA stopped and questioned the inherent value of a digital camera.
As a result, SIGMA set itself to develop a user-oriented digital camera that reflected the idea of “how a camera can be” in a more flexible and true-to-life manner, without conforming to manufacturers' ideas of camera-centric categories and hierarchy.
#sigmafp #sigma[Development concept]

Pocketable full-frame│Impressive portability and power
The “smallest and lightest body possible” with which one can express their creative ideas whenever they want, combined with a “full-frame sensor” that is suitable for serious occasions without compromising on image quality, and “superb build quality” that makes the camera the perfect linchpin of a high-performance lens system.

Scalable│Versatile scalability
An “open and liberal system” that allows one to pair the camera with lenses and accessories, whether from SIGMA or other brands, using a variety of attachments, complete with “versatile scalability” that makes the camera adaptable to any scenes.

Seamless│Full-fledged, liberating shooting functions
A “highly intuitive UI” that allows one to move between full-fledged still and cine shooting modes with just one finger, making for a “seamless and truly creative tool” that goes beyond style and genre differences.

Making it a top priority to realize these three concepts all at once and without requiring any trade-offs, SIGMA selected only the elements and mechanisms that were truly needed with no compromise to create the SIGMA fp as the embodiment of an “entirely new digital camera that SIGMA can offer to the world right now.”

It's a camera body that changes its configuration with great flexibility centered around the user.
It's a tool that gives the user the joy of a new camera life that they themselves are yet to discover.
It's a new system camera that will overturn the paradigm of “digital cameras.”
The SIGMA fp is here to broaden the potential of “image shooting” ad infinitum.







For more about concept, please refer to the link:
https://www.sigma-global.com/en/cameras/fp-series/
[Key features]
World's smallest and lightest full-frame camera
With overall dimensions of 112.6×69.9×45.3mm and body weight of 370g, without battery and card, the SIGMA fp is the world's smallest and lightest full-frame mirrorless camera*. It employs a back-illuminated 35mm full-frame Bayer sensor with 24.6 effective megapixels for high-quality images. Covered on the front and back sides with die-cast aluminum alloy for its superior robustness and thermal conductivity, the compact body of the SIGMA fp is built with a signature heat sink structure and sealing on 42 points for a dust- and splash-proof structure, making it a perfect camera to use for long hours under all types of environments. With its small body and great adaptability, the SIGMA fp enhances the joy of full-frame image quality, no matter what one's shooting settings may be.
*As of July, 2019.
Electronic shutter for a variety of settings
“Able to shoot whenever you want, wherever you want”―to realize this concept, the SIGMA fp incorporates a construction without a mechanical shutter for quiet shooting. This allows shooting without worrying about noise in a situation where one would have hesitated with a conventional camera because of its shutter sound. It gives no shutter shock even when shooting in quick succession at a frame rate of 18 frames/sec. eliminating even the tiniest shakes.
In addition, the absence of a mechanical shutter, whose performance level can change through continuous operation, means that the SIGMA fp is a camera with improved reliability.
Superior options in artistic picture & video creations
The SIGMA fp is a frontrunner in incorporating functions that help exploring the photographic and cinematic creations.
For instance, in addition to a number of different color modes, the SIGMA fp has newly introduced the “Teal and Orange” mode, inspired by the color grading technique commonly used in Hollywood films. Each mode has a slider that enables adjustment of the strength of the effects to apply, providing even greater control in one's creations.
The SIGMA fp is the first SIGMA camera to employ a tone curve adjustment function in addition to "Fill Light", a special adjustment function of SIGMA Photo Pro, and they are both available in-camera. It has also newly introduced "TONE" and "COLOR" buttons for a quick access to each of the tone control and color mode menus. With these enhanced functions and a variety of operation elements, the SIGMA fp makes it simple and easy to create an image, in-camera with great details, be it still or video.
Advanced picture & video generating functions
The SIGMA fp employs a number of advanced technologies for image and video generation.
The Auto HDR function takes advantage of an electronic shutter to take multiple pictures of different exposures (3 frames for still photography and 2 frames for video) at once, which can then be merged into a single picture or video with a great dynamic range that could not have been achieved in normal shooting.
The Cinemagraph function, meanwhile, achieves a hybrid between still photography and video in the form of animated GIFs in which parts of a still image keep moving. With this function, the SIGMA fp is capable of creating Cinemagraphs in-camera.
Note: The Auto HDR function in the Cine mode and the Cinemagraph function are to become available via firmware update scheduled at a later date.
L-Mount
The SIGMA fp uses the L-Mount*, characterized by a short flange focal length, large diameter, and superior durability. For interchangeable lenses, in addition to the wide-ranging choices of SIGMA lenses, other manufacturers' lenses can also be an option through the L-Mount Alliance with Leica Camera AG and Panasonic Corporation. With the SIGMA MOUNT CONVERTER MC-21, SIGMA SA mount and SIGMA's CANON EF mount lenses can be used, making the best out of one's lens investment.
*The L-Mount Trademark is a registered Trademark of Leica Camera AG.
Supports full-fledged video production
For raw video data, the SIGMA fp supports 12-bit CinemaDNG external recording. With 4K UHD/24fps recording, it produces video data that can be used even in filmmaking. It also supports ALL-I recording which is optimal for editing H.264 compressed videos.
For video output, it uses USB3.1(GEN1), which allows a smooth data transmission to an external recording unit. As it also supports cinema camera-like user interfaces, the SIGMA fp is a camera that can be taken straight to video production settings.
Note: The feature of playing CinemaDNG footages in-camera is to become available via firmware update scheduled at a later date.
Seamless transition between Still and Cine modes
Going from the Still mode to the Cine mode at the flip of a switch. Each mode comes with a specially designed operation system and displays, making it possible to concentrate on shooting in each mode, stress-free.
 
Pues algo no me cuadra o no lo estoy entendiendo bien. Dice que es full frame y en las especificaciones pone que el recorte equivale a x1.5 de un 35mm? Se les habrá colado del anterior modelo?
1962
 
Bien visto.
Habría que preguntar/aclarar eso sin duda.
 
Pues el 14 24 mola pero creo que el tamron 17 28 2.8 saldrá más económico (casi la mitad) y también menos pesado... según para que tipo de fotografía 3mm pueden no ser mucho (en mi caso nada) y el peso sí se agradece, estaremos atentos a reviews tanto de uno como de otro.
 

Arriba